Rozpatrywanie skarg i wniosków
Rozpatrywanie skarg i wniosków |
Zasady i tryb rozpatrywania skarg i wniosków § 126. 1. Rada rozpatruje skargi dotyczące zadań lub działalności Burmistrza oraz kierowników jednostek organizacyjnych, w sprawach należących do zadań własnych Gminy. 2. Rada rozpatruje i załatwia skargi i wnioski zgodnie z postanowieniami art. 229 pkt 3 i art. 242 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego w stosunku do określonych w tych przepisach osób. § 127. 1. Skargi i wnioski wpływające do Rady Miejskiej, bądź Przewodniczącego Rady, przyjmowane przez Przewodniczącego, bądź przez Wiceprzewodniczących rejestrowane są w rejestrze skarg i wniosków. Dotyczy to także skarg i wniosków zgłaszanych ustnie do protokołu, 2. Pracownik Urzędu Miejskiego d. s. obsługi Rady przekazuje niezwłocznie sprawę Przewodniczącemu Rady. § 128. Skargi i wnioski anonimowe nie są rozpatrywane. § 129. Przewodniczący Rady:
§ 130. 1. Komisja Rewizyjna zobowiązana jest do:
2. Na żądanie Komisji Rewizyjnej Burmistrz, kierownicy jednostek organizacyjnych zobowiązani są do przedkładania dokumentów, bądź składania wyjaśnień co do stanu faktycznego i prawnego wynikającego z treści skargi nie później niż 14 dni od daty otrzymania pisma, 3. Komisja Rewizyjna może posiłkować się opiniami i ekspertyzami specjalistycznymi, których wykonanie następuje za zgodą Przewodniczącego Rady, a koszty pokrywa się z budżetu Gminy na podstawie umów zawartych przez Burmistrza, 4. Komisja Rewizyjna rozpatruje skargę na podstawie materiału zebranego w sposób określony w § 130 ust. 2 i 3. 5. Komisja Rewizyjna przedkłada Przewodniczącemu Rady propozycje, o których mowa w ust. 1 pkt 2, 6. Przewodniczący Rady po otrzymaniu projektu odpowiedzi Komisji Rewizyjnej wprowadza do porządku obrad najbliższej sesji Rady sprawę rozpatrzenia skargi. § 131. 1. odpowiedzi, jaka zostanie udzielona skarżącemu zgodnie z terminem wynikającym z k.p.a., 2. Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi przygotowuje i podpisuje Przewodniczący Rady. § 132. Za załatwione odmownie uważa się skargi, które w wyniku rozpatrzenia uznano za bezzasadne. § 133. Przy załatwianiu skarg należy kierować się ograniczeniami jawności wynikającymi ustaw. § 134. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym rozdziale mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego. |
Data modyfikacji: 2010-01-20 11:07:28
Opublikowane przez: Tomasz Spyra