Kluby radnych
Zasady działania klubów radnych |
Rozdział VII. Zasady działania klubów radnych § 111. 1. Radni mogą tworzyć kluby radnych, według kryteriów przez siebie przyjętych. 2. W ramach klubów mogą funkcjonować koła radnych. § 112. 1. Warunkiem utworzenia klubu jest zadeklarowanie w nim udziału, przez co najmniej 2 radnych. 2. Powstanie klubu musi zostać niezwłocznie zgłoszone Przewodniczącemu Rady. 3. W zgłoszeniu podaje się: 1) nazwę klubu, 2) listę członków, 3) imię i nazwisko przewodniczącego klubu. 4. W razie zmiany składu klubu lub jego rozwiązania przewodniczący klubu jest obowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym Przewodniczącego Rady. § 113. 1. Kluby działają wyłącznie w ramach Rady. 2. Przewodniczący Rady prowadzi rejestr klubów.
§ 114. 1. Kluby działają w okresie kadencji Rady. Upływ kadencji Rady jest równoznaczny z rozwiązaniem klubów. 2. Kluby mogą ulegać wcześniejszemu rozwiązaniu na mocy uchwał ich członków, podejmowanych bezwzględną większością w obecności co najmniej połowy członków klubu. 3. Kluby podlegają rozwiązaniu gdy liczba ich członków spadnie poniżej 2 § 115. Prace klubów organizują przewodniczący klubów, wybierani przez członków klubu. § 116. 1. Kluby mogą uchwalać własne regulaminy. 2. Regulaminy klubów nie mogą być sprzeczne ze Statutem Gminy. 3. Przewodniczący klubów są obowiązani do niezwłocznego przedkładania regulaminów klubów Przewodniczącemu Rady. 4. Postanowienie ust. 3 dotyczy także zmian regulaminów. § 117. 1. Klubom przysługują uprawnienia wnioskodawcze i opiniodawcze w zakresie organizacji i trybu działania Rady. 2. Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko na sesji Rady wyłącznie przez swych przedstawicieli. § 118. Na wniosek przewodniczącego klubu Burmistrz obowiązany jest zapewnić klubowi organizacyjne warunki w zakresie niezbędnym do ich funkcjonowania. |
Data modyfikacji: 2011-01-26 14:29:47
Opublikowane przez: Tomasz Spyra